Afbeelding
Aangeboden door kelson

Marketing tips: online ondernemen tijdens Corona

Algemeen 35 keer gelezen

Vanwege Corona is het ondernemingsveld er iets anders uit gaan zien dan wat we gewend waren. Mensen moeten meer thuis werken en ondernemers krijgen het zwaar, aangezien het kan zijn dat zij inkomsten mislopen. Zo zijn winkels op dit moment sterk afhankelijk van het online aanbod. Juist in deze tijd wil je natuurlijk consumenten behouden, maar hoe doe je dit precies? Wij vertellen je er graag meer over! 

Goede vindbaarheid 

Ten eerste is het natuurlijk belangrijk dat consumenten je kunnen vinden op het internet. Wellicht heb je al een professionele website, maar zo niet, begin hier dan als eerste mee. Investeer in een goede website en zorg ervoor dat deze bovenaan terecht komt in de zoekresultaten. Dit is voor elke organisatie relevant. Of het nu gaat om marketing voor de maritieme sector of een e-commerce organisatie, je wilt makkelijk gevonden worden door je doelgroep. Doe daarom een zoekwoordenonderzoek en ga je content dusdanig optimaliseren, zodat je website hoger zal scoren in zoekmachines. Mensen bezoeken meestal een van de eerste websites die tevoorschijn komen, dus wel zo handig als die van jou hier tussen staat. 

Een duidelijke website 

Verder hebben online bezoekers maar een korte tijdspan. Als zij niet meteen vinden op je website waar ze naar op zoek zijn, zullen ze snel doorgaan naar de volgende. Zorg daarom voor een overzichtelijke website met een menubalk en FAQ. Zeker in tijden van Corona hebben consumenten vragen rondom het bestellen of de levering. Voeg daarom tussen de FAQ ook een kopje toe met vragen omtrent Corona. Hierin kun je bijvoorbeeld eventuele aangepaste verzendkosten beschrijven, de levertijden nu mogelijk langer kunnen zijn en of de retourperiode verlengd kan worden. Denk hierbij ook aan de veiligheid van de producten en welke maatregelen jouw onderneming verder heeft genomen. 

Acties 

Het is over het algemeen bekend dat consumenten gek zijn op acties. Zeker nu je extra online ondernemend moet zijn, is het dus goed om consumenten naar je toe te trekken door middel van acties en promoties. Zo kun je bijvoorbeeld een cadeaubonactie aanbieden als je merkt dat er minder producten verkocht worden. Als een consument een product koopt, krijgt hij of zij bijvoorbeeld een x bedrag gratis. Of geef consumenten een extra cadeautje of kleinigheidje bij hun aankoop. Hierdoor houd je de klanten tevreden en zullen ze ook sneller bij je terugkomen of een goed woordje voor je doen binnen hun eigen netwerk. 

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Download onze app

Heb jij de app van Het Kontakt al?

Al het nieuws uit jouw regio
Direct op de hoogte
Gratis downloaden

Afbeelding
Jaarlijks onderhoud: 76 bomen in Capelle dit jaar gekapt Nieuws 18 uur geleden
Afbeelding
Muziektheatervoorstelling over Chopin in Van Cappellenhuis Nieuws 19 uur geleden
Afbeelding
Politie zoekt informatie over deze grijze bestelbus: dit is waarom Nieuws 21 uur geleden
Afbeelding
Cliënten van Fier vertellen hun verhaal met torso's Nieuws 2 mei, 17:00
• De start van de aanleg van het nieuwe Stadsplein, in januari.
Aanleg Stadsplein valt fors duurder uit (en ligt tijdelijk stil) Nieuws 2 mei, 14:50
• Archiefbeeld verkoping Capelle-West
Grote rommelmarkt en braderie in Capelle-West op 25 mei Nieuws 2 mei, 14:13
• Bekende namen staan komend seizoen op het podium.
Isala Theater presenteert programma voor jubileumseizoen Nieuws 2 mei, 12:00
• Hans en Jolanda Brederveld.
Jolanda en Hans Brederveld terug bij Cristal Cleaning: 'We zijn helemaal gelukkig' Advertorial 2 mei, 10:51