Afbeelding
Foto:

Kontakt Mediapartners neemt elf huis-aan-huiskranten van DPG Media over

Algemeen 119 keer gelezen

GOUDRIAAN • Uitgeverij Kontakt Mediapartners in Goudriaan neemt met ingang van 1 augustus 2021 elf huis-aan-huiskranten van DPG Media over.

Het betreft de volgende titels:

  • IJssel en Lekstreek editie Capelle
  • Goudse Post
  • Zenderstreeknieuws IJsselstein/Lopik
  • Zenderstreeknieuws Montfoort/Oudewater
  • De Molenkruier (Nieuwegein)
  • Woerdense Courant
  • Zakengids Tiel
  • Culemborgse Courant
  • Weekblad West Betuwe
  • De Toren (Zaltbommel)
  • Carillon (Maasdriel)

Enorm bereik
Met de juiste focus én vernieuwingsdrang is de rol van de huis-aan-huiskranten nog lang niet uitgespeeld. “Lokale content die er toe doet is van groot belang”, meent Floor de Groot, directeur van Kontakt Mediapartners in Goudriaan (uitgever titels Het Kontakt). “Het bereik van de huis-aan-huistitels is enorm, evenals de gemiddelde leesduur en de waardering. In combinatie met een online-vernieuwingsslag zit er nog altijd muziek in onze sector.”

Vacatures
Door de overname ontstaan bij Kontakt Mediapartners vacatures binnen de disciplines verkoop, redactie en studio. Deze vacatures komen in de loop van dinsdagmiddag 18 mei online: https://kontaktmediapartners.nl/vacatures/

Focus
Vanuit de samenwerking binnen AdLocal (platform waarin uitgevers samenwerken op advertentioneel gebied, red.) zijn gesprekken gevoerd tussen DPG Media en diverse lokale/regionale uitgevers over wie het beste de lokale huis-aan-huiskranten kan exploiteren, zodat deze kranten hun rol in de maatschappij zo goed mogelijk kunnen blijven vervullen. De conclusie is dat de huis-aan-huiskranten de beste toekomst hebben bij partijen die zich volledig focussen op dit product. DPG Media verkoopt (het merendeel) van haar huis-aan-huiskranten dan ook aan verschillende lokale uitgeverijen, waaronder Kontakt Mediapartners, Em. de Jong/Telstar Mediagroep en Rodi Media.

Investeren
Jan van Dun, directeur Local Media DPG Media: “Ook DPG Media blijft onverminderd investeren in regionale en lokale journalistiek: met zeven regionale titels met in totaal 67 edities. Daarnaast werken binnen DPG Media inmiddels ruim 60 collega’s aan bijna veertig edities van het lokale platform In De Buurt. Er blijft tevens een samenwerking tussen de nieuwe eigenaren en DPG Media, omdat DPG Media vanuit AdLocal de nationale advertentieverkoop blijft uitvoeren.”

De verkoop is onder voorbehoud van positief advies van de ondernemingsraad van DPG Media.

Rick den Besten

Hoofdredacteur/directielid Kontakt Mediapartners, (sport)redacteur/fotograaf Het Kontakt Alblasserwaard, webmaster Regio-Voetbal.

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Download onze app

Heb jij de app van Het Kontakt al?

Al het nieuws uit jouw regio
Direct op de hoogte
Gratis downloaden

Afbeelding
Jaarlijks onderhoud: 76 bomen in Capelle dit jaar gekapt Nieuws 17 uur geleden
Afbeelding
Muziektheatervoorstelling over Chopin in Van Cappellenhuis Nieuws 19 uur geleden
Afbeelding
Politie zoekt informatie over deze grijze bestelbus: dit is waarom Nieuws 21 uur geleden
Afbeelding
Cliënten van Fier vertellen hun verhaal met torso's Nieuws 2 mei, 17:00
• De start van de aanleg van het nieuwe Stadsplein, in januari.
Aanleg Stadsplein valt fors duurder uit (en ligt tijdelijk stil) Nieuws 2 mei, 14:50
• Archiefbeeld verkoping Capelle-West
Grote rommelmarkt en braderie in Capelle-West op 25 mei Nieuws 2 mei, 14:13
• Bekende namen staan komend seizoen op het podium.
Isala Theater presenteert programma voor jubileumseizoen Nieuws 2 mei, 12:00
• Hans en Jolanda Brederveld.
Jolanda en Hans Brederveld terug bij Cristal Cleaning: 'We zijn helemaal gelukkig' Advertorial 2 mei, 10:51