Veel bezoekers voor de Koperwiek, en dat werd gevierd op Valentijnsdag!

Capelle aan den IJssel – Winkelcentrum de Koperwiek ontvangt 6 miljoen bezoekers binnen een jaar en verrast haar bezoekers op de dag van de liefde met cadeaus, flashmob (door een dansgroep en sambadanseressen) en een DJ. De bezoekersgroei heeft het centrum te danken aan de transformatie van een verouderd en traditioneel boodschappencentrum naar een modern Full-Service Centrum waar de consument centraal staat en voor meer dan alleen winkelen terecht kan. Door het aanbod van het centrum af te stemmen op meerdere consumentenbehoeften wordt de Koperwiek nadrukkelijk méér dan een winkelcentrum.

6 miljoen bezoekers
Volgens Alexander van Ooijen, Assetmanager bij Wereldhave, tonen de zes miljoen bezoekers aan dat de vernieuwing van De Koperwiek, die in 2017 begon, aanslaat bij bezoekers. De verbreding in het aanbod van winkels, het toevoegen van een écht hart (het horecaplein in combinatie met het speelplein) in het centrum en natuurlijk het toevoegen van extra (overdekte) gratis parkeerplaatsen zorgen ervoor dat de consument de Koperwiek steeds vaker en langer bezoekt.
'Daarnaast luisteren we bij de invulling ook naar onze bezoekers, zij zijn mede onze leidraad. Is er behoefte aan een viswinkel, dan proberen wij dat toe te voegen aan het winkelaanbod. Met deze verborgen camera-actie bedanken we hen op de dag van de liefde voor hun vertrouwen en komst naar ons vernieuwde centrum'.

Het meten van het aantal bezoekers is geen nattevingerwerk. De Koperwiek gebruikt een vernuftig ICT-systeem: PFM Footfall. Het maakt gebruik van de nieuwste techniek en sensoren en verzamelt zo anonieme bezoekersdata, op accurate wijze.

Koperwiek verrast bezoekers
Nietsvermoedende bezoekers werden op Valentijnsdag (14 februari) staande gehouden door een interviewer en een cameraman om vragen te beantwoorden over het winkelcentrum. Als de bezoekers zich wat onwennig focussen op de camera, sluipen de sambadanseressen en dansgroep van achter hen dichterbij. Als de DJ begint te spelen start de flashmob, waarbij iedereen tegelijk begint te dansen. Naast de cameraman namen ook drie verdekt opgestelde camera's het spektakel waar. Vier willekeurige bezoekers werden verrast. Zij ontvingen een teddybeer van anderhalve meter, een goodiebag en shoptegoed cadeau. Natuurlijk mocht op deze dag een mooie bos rode rozen niet ontbreken.

Over Wereldhave
Wereldhave investeert in full-service centra die bijdragen aan een beter dagelijks leven voor de gebieden waarin we opereren. De centra in onze portefeuille zijn dominant in hun verzorgingsgebied binnen grotere regionale steden in Nederland, België en Frankrijk. We richten ons op centra waar winkelen, vrijetijdsbesteding, horecabezoek en beleving gemakkelijk gecombineerd kunnen worden. Het gebied rondom onze centra bevat ten minste 100.000 inwoners binnen een reistijd van 10 minuten.

Wereldhave-centra staan bekend om hun relevante mix van nationale en internationale merken en lokale retailers, gemakkelijke services en uitstekende bereikbaarheid. Onze sterke anchors op het gebied van dagelijkse boodschappen en uitgebreid vers- en horeca aanbod gecombineerd met onze hoogwaardige voorzieningen zoals gratis toegankelijke toiletten en kinderspeelplaatsen, dragen bij aan de dagelijkse klantbehoeften  van tijdbesparing tot vrijetijdsbesteding. Dit maakt Wereldhave centra de beste keuze voor een breed scala aan bezoekers.

Voor meer informatie: www.wereldhave.com    

Shopbox

Meer berichten

Het lokale nieuws in uw mailbox ontvangen?

Aanmelden