Persbericht Kleurrijk Capelle in CAPSLOC

Capelle - Op zaterdag 5 oktober jl. brachten Capelse kunstenaars een gevarieerd programma met zang, dans en andere kunstvormen op de planken van CAPSLOC. Hans Roskam, directeur van Welzijn Capelle, introduceerde de artiesten en vroeg een groot applaus voor het aanwezige talent. De opbrengst van de loterij ging naar drie Capelse goede doelen.

Bij 'Meet the Artist' ging het om ontmoeten en verbinden. Dagvoorzitter Jan van der Zee: 'Het publiek genoot van alle optredens; van de drietalige zangkunsten van Susan. Van Omar die met zijn stem de echo's van het verre oosten in CAPSLOC liet stralen. Maar ook van de Body Art van Sharen, de 3D kunst van Jamal, het Capelse verleden door Kees Hartmans en de spontane folkloredans van de Capelse nieuwkomers. Naar schatting zo'n 150 Capellenaren kwamen een kijkje nemen.'

Om 16.45 uur reikte wethouder Harriët Westerdijk tien bijzondere prijzen uit van de loterij. Ronald uit Schollevaar pakte vervolgens zijn gitaar en sloot met zijn eigen gedichten en zijn stem de dag af. De opbrengst van de dag, 225 euro, kwam ten goede aan Hospice IJsseloever, Capelse kerstpakkettenactie en de Voedselbank.

Kassem Taha: 'De dag was een succes en we gaan nadenken over een vervolg. Hoe dat er uit gaat zien weten we nog niet, maar het is zeker iets om voort te zetten!'

Shopbox

Meer berichten