Bij Juwelier Saers aan de Bermweg vieren Diana Behage en Anja Huibrechtse dat zij respectievelijk 25 en 45 jaar in dienst zijn van de familie Saers. (Foto: Cor Hulsbus)
Bij Juwelier Saers aan de Bermweg vieren Diana Behage en Anja Huibrechtse dat zij respectievelijk 25 en 45 jaar in dienst zijn van de familie Saers. (Foto: Cor Hulsbus) (Foto: Cor Hulsbus)

Jubilarissen Juwelier Saers voelen zich fijn bij klantvriendelijkheid

Capelle aan den IJssel – Het komt niet zo vaak meer voor, medewerkers die 45 jaar in dezelfde winkel op dezelfde locatie klanten te woord staan en helpen bij het vinden van een passend geschenk of bewuste aankoop. Bij Juwelier Saers aan de Bermweg vieren Diana Behage en Anja Huibrechtse dat zij respectievelijk 25 en 45 jaar in dienst zijn van de familie Saers.

Door Cor Hulsbus

Eigenaren Alwin en Sascha groeiden als derde generatie mee met de jubilarissen. "Dat is eigenlijk wel grappig", vertelt Alwin Saers. "Mijn opa opende deze winkel op deze plek bijna 62 jaar geleden en beide dames hebben hem nog goed gekend. Daarna ging mijn vader verder in de zaak en bleven deze trouwe medewerksters mede het gezicht van het bedrijf bepalen."

Voor de verkoopsters is het de gewoonste zaak van de wereld dat zij voor elke klant de deur open houden, de cadeautjes kleurrijk en met veel egards inpakken. Diana Behage: "Daar nemen we ook echt de tijd voor. De klant moet dan soms even wachten omdat wij er echt iets moois van willen maken. Over het algemeen ontvangen we hier onze vaste gasten die ook al twee of drie generaties lang hier hun sieraden kopen, horloges laten repareren of een passend geschenk komen uitzoeken.

"Oma's met kleinkinderen voor oorbellen, moeders met dochters voor trouwringen en mannen die iemand willen verrassen met een fraai geschenk. Ook de Swarovski-verzamelaars en Zinzi-liefhebbers weten ons te vinden. Ik kwam hier 1993 bij Anja vragen om een stageplaats. Sindsdien zijn we collega's."

Voor Anja Huibrechtse is er in 45 jaar tijd niet veel veranderd. "Veertigplussers kiezen weer bewust voor goud kiezen en de jeugd voor zilver of wit goud. Voor ons is het een feest der herkenning als mensen langs komen. Dan maken we ook echt tijd voor een praatje. Wij kennen de meeste mensen al vele jaren en dat maakt de band tussen winkel en klant toch anders. Wij delen als het ware lief en leed met elkaar."

Op dat moment komt een klant binnen voor een nieuw horlogebandje. Terwijl Diana een aantal fraaie lintjes om een geschenk strikt, gaat Anja met de klant op zoek naar het gevraagde bandje en haalt de derde medewerkster, Natascha van Veen een kristallen beeldje uit de vitrine. Ondertussen knipoogt de bijna altijd aanwezige jachthond waakzaam naar de gasten.

"De mensen voelen hier klant- en vakgerichtheid en we proberen er altijd alles aan te doen om de klant tevreden te stellen."

Meer berichten