<p>• Frédérique van der Meijs (links) en Kamilia Koutet met de drogerballen.</p>

• Frédérique van der Meijs (links) en Kamilia Koutet met de drogerballen.

(Foto: Huub Lakerveld)

Frédérique en Kamilia maken ‘handigheidjes’ van Capelse bodem

  •   keer gelezen

CAPELLE • Ontwerpers, verkopers, webdesigners; Frédérique van der Meijs en Kamilia Koutet kunnen misschien wel het best omschreven worden als duizendpoten. Negen maanden geleden begonnen ze aan de ontwikkeling van hun ‘kindjes’: drogerballen, misschien wel de nieuwste uitvinding van Capelse bodem.


Het verkeer raast voorbij op de Abraham van Rijckevorselweg, maar binnen is het stil. Frédérique en Kamilia kunnen hier rustig - maar hard - werken aan hun projecten. Ze stoppen elk ongeveer 100 uur per week in hun gezamenlijke zaak Goodlifehacks, waarmee zij ‘hacks’ (handigheidjes die het leven makkelijker maken) verkopen. Na samen een callcenter te hebben gehad, was het duo klaar voor een nieuwe start.

Frédérique, die een achtergrond heeft in het vastgoed, bedacht het idee van de drogerballen; ballen van puur Nieuw-Zeelands wol waarmee een was sneller droog en kreukvrij wordt. Ze legt uit: “We hebben samen onderzoek gedaan naar producten die we wilden verkopen. Ik zat in de branche van het wasgoed en zo kwam ik bij wasbollen en plastic drogerballen. Wel leuk, maar niet duurzaam, omdat ze van plastic zijn. Na verder onderzoek kwam ik bij wollen drogerballen terecht. Dit zorgt er alsnog voor dat je was uit elkaar gaat, niet statisch wordt en je geen wasverzachter meer nodig hebt. En aangezien de energieprijzen nu zo hoog zijn, is het wel een goede uitvinding voor deze tijd.”

Kamilia, die als singer-songwriter ook een carrière in de muziekindustrie heeft, was sceptisch aan het begin. “Ik vroeg mij af: zouden we dit wel doen?” Ik moest er iets een nachtje over slapen en toen gingen we er nog over sparren. De eerste twee maanden verkochten we niets. Uiteindelijk is onze opgestapelde voorraad toch weggegaan, dus we hadden het toch bij het juiste eind.”
Via platforms op het internet liggen de Capelse drogerballen in binnen- en buitenland in de digitale winkelschappen. Na de lancering op deze website hebben Frédérique en Kamilia nu ook een eigen online winkel: www.goodlifehacks.nl. Hoe kan het dat hun handel zo snel is gelanceerd? “We hebben veel aandacht besteed aan verkoop en onderzoek, dat pakte goed uit”, aldus Frédérique. “Met onze achtergrond in het callcenter waren we al met sales bezig, en deden we product- en marktonderzoek”, vult Kamilia aan. “Maar we hebben zelf niet eens stilgestaan bij hoe hard het eigenlijk is gegaan.”

Huub Lakerveld
Ontvang 'm elke week gratis > Meer berichten
 

Agenda

Organiseert u een evenement?
Laat het ons weten!

Meld uw agendapunt aan