Foto: Welzijn Capelle

Welzijn Capelle in zee met Sensoor

Capelle - Welzijn Capelle gaat vanaf 1 januari aanstaande samenwerken met Sensoor. Vanaf dan kunnen Capellenaren na kantoortijden en in het weekend, telefonisch terecht bij Sensoor voor een vertrouwelijk gesprek. Hans Roskam, directeur van Welzijn Capelle en Ben de la Mar, directeur van Sensoor, kijken uit naar de samenwerking en uitbreiding van dienstverlening.

‘Voor een welzijnsorganisatie is het heel belangrijk goed bereikbaar te zijn’, aldus Hans Roskam. ‘Capellenaren kunnen op werkdagen bij Welzijn Capelle terecht. Maar problemen en crisissituaties laten zich natuurlijk niet plannen. Nu is het zo dat Welzijn Capelle in de avonduren en de weekenden een bereikbaarheidsdienst heeft voor noodsituaties. Met de samenwerking met Sensoor per 1 januari aanstaande wordt deze dienstverlening uitgebreid. Sensoor is dag en nacht, het hele jaar door, bereikbaar voor mensen die behoefte hebben aan een vertrouwelijk gesprek. Indien gewenst stimuleert Sensoor bellers contact op te nemen met Welzijn Capelle.’

Sensoor voor Capellenaren
Sensoor is al bijna 60 jaar de grootste organisatie in Nederland die dag en nacht emotionele ondersteuning op afstand biedt. Vanuit 26 vestigingen door het hele land voeren zo’n 1.000 vrijwilligers jaarlijks ruim 250.000 anonieme gesprekken via telefoon, e-mail of chat. Deze vrijwilligers worden opgeleid en begeleid door beroepskrachten. Dit anoniem luisterend oor wordt gefinancierd door de gemeenten. Die hebben Sensoor de opdracht gegeven deze wettelijke taak uit de Wmo uit te voeren. Sensoor ontvangt daarnaast donaties. ‘Aan de doelstelling van Welzijn Capelle werken we graag mee’, aldus Ben de la Mar, directeur Sensoor.

Shopbox

Meer berichten