Campagne om meer jongeren te activeren voor het WOP
Algemeen
39
keer gelezen
Er zijn in Capelle maar liefst 7 Wijk Overleg Platformen, deze platformen oftewel WOP’s zijn opgesteld uit betrokken bewoners uit de wijk die samen met de gemeente hun wensen en behoeften voor de wijk realiseren. Om dit onder de aandacht te brengen onder Capelse burgers en met name jongeren, zullen er 18, 20 en 25 september hamburgers worden uitgedeeld. Er kan ook unieke merchandise worden gewonnen tijdens de ‘Word een Wopper” campagne via www.capelseburgers.nl
Capelle - Een WOPPER is een Capellenaar die zich inzet in haar of zijn wijk binnen het Wijk Overleg Platform. Met de campagne worden jongeren vanaf 16 tot 99 jaar uit Capelle gestimuleerd om een Wijk Overleg Platform vergadering bij te wonen of om actief lid te worden.
Vanuit het jongerenwerk van stichting Welzijn Capelle viel het op dat er tijdens de vergaderingen geen jongeren waren, hierdoor worden hun wensen over de wijk niet altijd gehoord. Met de campagne wordt er naar gestreefd hier een verschil in te maken en bewoners bewust te maken dat zij “meer dan een buurtbewoner” kunnen zijn.
De hamburger is sinds jaar een dag ieders favoriete snelle hap, Arie Kok zal deze verzorgen en iedereen kan en mag er een komen halen. Daarnaast maakt iedereen kans op unieke “Capelse burger” merchandise, zo hebben wij T-shirts, stickers en canvas tassen.
De campagne loopt al, maar het eerste event staat gepland op woensdag 18 september vlakbij de graffiti muur bij de Capelse brug. Vrijdag 20 september is de campagne stand te vinden op het plein bij de Koperwiek en 25 september wordt er afgesloten bij de Terp. Op de 3 campagne dagen zal er vanaf 15.00 uur een beperkt aantal hamburgers en merchandise worden uitgedeeld. Zorg dat je erbij bent want op = op.
Via social media worden er ook nog eens een gelimiteerd aantal T-shirts, Fanny packs (heuptas) en snapbacks (petten) verloot. Dus houdt ook de ‘Capelse burger’ Instagram en facebook in de gaten!