Gemeente Capelle stopt noodgedwongen met berichtendienst WhatsApp
Algemeen
49
keer gelezen
Capelle aan den IJssel - De gemeente Capelle aan den IJssel stopt per 7 december voorlopig met WhatsApp. De berichtendienst heeft haar voorwaarden aangepast waardoor gemeenten WhatsApp niet meer mogen gebruiken als dienstverleningskanaal richting burgers. Burgemeester Oskam lichtte het besluit gisteren toe in de commissievergadering.
Burgemeester Peter Oskam: “Na de zomervakantie zijn we gestart met WhatsApp. Dat loopt prima en Capellenaren weten ons goed te vinden via de berichtendienst. De afgelopen maanden is gebleken dat WhatsApp een heel toegankelijk extra kanaal is voor onze dienstverlening voor Capellenaren.”
Noodzakelijk
Het tijdelijk stoppen met WhatsApp noemt de burgemeester “noodzakelijk” omdat het bedrijf aangekondigd heeft juridische stappen te nemen tegen overheden die het communicatiekanaal blijven gebruiken. Veel gemeenten stoppen met het gebruik van de berichtendienst. In het voorjaar komt WhatsApp met een aangepaste variant voor overheden. “We wachten even af hoe deze versie er precies uit ziet en wat de kosten zijn, maar als deze versie de kwaliteit van onze dienstverlening kan garanderen dan gaan we de berichtendienst waarschijnlijk weer gebruiken.”
Gemeente blijft goed bereikbaar
De gemeente Capelle blijft online en via social media 24 uur per dag, 7 dagen per week goed bereikbaar. Op www.capelleaandenijssel.nl/melding kunnen meldingen worden doorgeven over de openbare ruimte, afval of openbare verlichting. Vragen kunnen online worden gesteld via het contactformulier op www.capelleaandenijssel.nl en op werkdagen is de gemeente tussen 8.00 uur en 17.00 uur bereikbaar via telefoonnummer 14 010. Ook is de gemeente actief op Facebook @capelleaandenijssel.gemeente, Twitter @Capelle_IJssel en Instagram capelle_ijssel.