voorkant verslag

Rabobank Rotterdam publiceert maatschappelijk jaarverslag 2019

Algemeen 48 keer gelezen

Capelle - Rabobank publiceert vandaag haar jaarcijfers en maatschappelijk jaarverslag 2019. De bank legt hierin zowel financiële als maatschappelijke verantwoording af. Ook Rabobank Rotterdam publiceert vandaag een compacte lokale infographic waarmee zij illustreert welke regionale impact zij in 2019 had op mens, milieu en maatschappij.

Coöperatief dividend

Rabobank is betrokken bij veel maatschappelijke initiatieven en investeert een deel van haar winst in de samenleving. Deze investering wordt ook wel het coöperatief dividend genoemd. Het totaal bestede bedrag aan coöperatief dividend over 2019 is 46 miljoen euro. Rabobank Rotterdam heeft hiervan 1,15 miljoen euro coöperatief dividend geïnvesteerd in de regio Rotterdam, Schiedam, Vlaardingen en Capelle a/d IJssel.

Zo is Rabobank Rotterdam als sinds jaar en dag sponsor van de hockeyclubs Schiedam, Feyenoord, Delfshaven en Capelle. En ontving Stichting Voedsurplus 20.000 euro voor een koelvries auto waarmee voedsel overschotten gedoneerd worden aan sociale organisaties die maaltijden maken voor kwetsbare inwoners. Ook werden 143 workshops omgaan met geld gegeven op basisscholen in de hele regio. En doneerden medewerkers bijdragen uit het medewerkersfonds aan verenigingen en stichtingen die passen bij de maatschappelijke thema’s waar Rabobank voor opstaat.

Infographic met maatschappelijke impact voor de regio

Rabobanks speerpunten om blijvend het verschil te maken, is klanten verder helpen op het gebied van zelfredzaamheid, ondernemerschap en digitalisering. Ook het versterken van de lokale leefomgeving, bijdragen aan een duurzame voedselproductie en verduurzaming van de woningmarkt zijn belangrijk. Naast de Rabobank jaarcijfers 2019 publiceren alle 89 lokale Rabobanken een eigen infographic met daarin de maatschappelijke impact voor de regio uitgelicht. Directievoorzitter Leo Peeters Weem over de bijdrage van Rabobank Rotterdam voor de regio: “Rabobank Rotterdam is een bank met de voeten in de klei. Onze medewerkers zijn betrokken ambassadeurs en weten wat er speelt in hun omgeving. We ondersteunen graag instellingen, verenigingen en stichtingen bij hun inzet voor de samenleving. Samen met onze leden, klanten en partners maken wij zo de stad sterker.”

Bekijk de infographic met de maatschappelijke impact van Rabobank Rotterdam: https://rabo.nl/rotterdam/impactverslag2019

Bekijk het landelijke jaaroverzicht 2019 op Rabobank.nl/impact2019

Bekijk de jaarcijfers 2019, resultaten en verslagen op Rabobank.com/jaarverslagen

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Download onze app

Heb jij de app van Het Kontakt al?

Al het nieuws uit jouw regio
Direct op de hoogte
Gratis downloaden

Aantal fietsendiefstallen fors toegenomen in Capelle Nieuws 7 uur geleden
• De budgettraining helpt bij financiële stress.
Aan de slag met stressvrije financiën: nieuwe budgettraining in mei Nieuws 23 uur geleden
• Liz Jones en Suzy Cargill treden op.
Schots singer-songwriterduo speelt samen in Van Cappellenhuis Nieuws 18 apr, 13:45
• Dionne Dinkhuijsen en wethouder Harriët Westerdijk onthullen het informatiebord.
Moeite met DigiD en andere overheidswebsites? Het 'IDO' helpt Met foto's 18 apr, 11:20
Afbeelding
Lijst met aanhoudingen na explosiereeks wordt langer: 19-jarige van bed gelicht Nieuws 18 apr, 09:15
Afbeelding
Gratis lunch: Eye College zoekt 'proefkonijnen' voor eindexamen Nieuws 17 apr, 17:10
• Laurens Salcedo Valdez, pitcher bij Euro Stars.
Laurens Salcedo Valdez in mentorrol bij Euro Stars: 'Mooi om jonge gasten bij te staan' Sport 17 apr, 15:20
Ongeval op Capelseweg, één persoon naar het ziekenhuis 112 17 apr, 13:42