Aangeboden door kelson
Marketing tips: online ondernemen tijdens Corona
Algemeen
34
keer gelezen
Vanwege Corona is het ondernemingsveld er iets anders uit gaan zien dan wat we gewend waren. Mensen moeten meer thuis werken en ondernemers krijgen het zwaar, aangezien het kan zijn dat zij inkomsten mislopen. Zo zijn winkels op dit moment sterk afhankelijk van het online aanbod. Juist in deze tijd wil je natuurlijk consumenten behouden, maar hoe doe je dit precies? Wij vertellen je er graag meer over!
Goede vindbaarheid
Ten eerste is het natuurlijk belangrijk dat consumenten je kunnen vinden op het internet. Wellicht heb je al een professionele website, maar zo niet, begin hier dan als eerste mee. Investeer in een goede website en zorg ervoor dat deze bovenaan terecht komt in de zoekresultaten. Dit is voor elke organisatie relevant. Of het nu gaat om marketing voor de maritieme sector of een e-commerce organisatie, je wilt makkelijk gevonden worden door je doelgroep. Doe daarom een zoekwoordenonderzoek en ga je content dusdanig optimaliseren, zodat je website hoger zal scoren in zoekmachines. Mensen bezoeken meestal een van de eerste websites die tevoorschijn komen, dus wel zo handig als die van jou hier tussen staat.
Een duidelijke website
Verder hebben online bezoekers maar een korte tijdspan. Als zij niet meteen vinden op je website waar ze naar op zoek zijn, zullen ze snel doorgaan naar de volgende. Zorg daarom voor een overzichtelijke website met een menubalk en FAQ. Zeker in tijden van Corona hebben consumenten vragen rondom het bestellen of de levering. Voeg daarom tussen de FAQ ook een kopje toe met vragen omtrent Corona. Hierin kun je bijvoorbeeld eventuele aangepaste verzendkosten beschrijven, de levertijden nu mogelijk langer kunnen zijn en of de retourperiode verlengd kan worden. Denk hierbij ook aan de veiligheid van de producten en welke maatregelen jouw onderneming verder heeft genomen.
Acties
Het is over het algemeen bekend dat consumenten gek zijn op acties. Zeker nu je extra online ondernemend moet zijn, is het dus goed om consumenten naar je toe te trekken door middel van acties en promoties. Zo kun je bijvoorbeeld een cadeaubonactie aanbieden als je merkt dat er minder producten verkocht worden. Als een consument een product koopt, krijgt hij of zij bijvoorbeeld een x bedrag gratis. Of geef consumenten een extra cadeautje of kleinigheidje bij hun aankoop. Hierdoor houd je de klanten tevreden en zullen ze ook sneller bij je terugkomen of een goed woordje voor je doen binnen hun eigen netwerk.